Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       3/16    
(#56042) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#56028) Válasz Ápr 28, 2017
Félreértettél. Én nem azt vitatom, hogy a tolatást megengedő jelzés nem kellő függéseket tartalmaz! Csupán azon forgott az agyam, hogy ez a jelzés nem illeszkedik az egyébként igencsak logikusan felépített, és kellően egyértelmű jelzési rendszerünkbe, ezáltal - szerény véleményem szerint - felesleges kockázatot víve bele a rendszerbe.
(#56045) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#56042) Válasz Ápr 28, 2017
A német jelzéskép (már, amenyit én tudok róla) más. Ott az állomás kijárati jelzője, ha van tolatás jelzés is, úgy néz ki, hogy alapból a "Megállj!" jelzés az két vörös. A tolatás engedélyezése meg egy vörös, alatta átlósan két fehér. Ergo, olyan, hogy tök sötét jelzőlap, csak műszaki hiba esetén van.
(#56046) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56045) Válasz Ápr 28, 2017
Igen, ez az elv jobban illeszkedik (pontosabban: illeszkedne!) a magyar jelzési rendszerbe.
(#56047) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56045) Válasz Ápr 28, 2017
Kb igy van, de szerintem ez még rosszabb logika ( a rengeteg fényröl nem is beszélve) hiszen feltételessé teszi a vörös jelzést. ( arra csak akkor kell megállni ha 2 vörös fény van vagy nincs más egyébb fény, azaz feltételekhez köti az értelmezését - ami bizony nagyon veszélyes dolog amikor este a rengeteg fénypont közül ki kell keresni a vonatra vonatkozo fényeket és azokon a tiltót értelmezni kell. ( megálljak?, mehetek mellette lassabban ??? stb.) Ez nagyon kockázatos logikai és üzemi szempontbol is.
Ezért verték belénk anno, hogy a tilto jelzésnek egyöntetünek kell lennie, nincs hozzá (tilos) semmi extra értelmezés ( magyarul ha vöröset vagy kéket látsz akkor MEG kell ÁLLNI). Ezt az egyöntetü világos elvet rugdalják fel mindenféle extra dolgokkal (fényekkel meg táblákkal, sajnos már a KRESZben is).
(#56049) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56047) Válasz Ápr 28, 2017
Nos, ebben is van valami.
Tény, hogy az egyértelműség ott csorbát szenved ("nagyon tilos, kicsit tilos"), de maga az elv jobban illeszkedik a hazai rendszerbe. Bár - ismét csak szerény véleményem szerint, szigorúan! - a legcélszerűbb az volna, ha a főjelzőket teljesen külön választanák a tolatási mozgásokat szabályozó jelzőktől. Ezeket a "hibrid" jelzőket a szükség és a takarékoskodás hívta életre.
(#56050) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#56049) Válasz Ápr 28, 2017
Mhhh...
Ha végig böngészi az ember régi modell pályaterveket, vagy vasúti fényképeket, ahol ilyenek láthatók, csak alakjelzőkkel, akkor ezeken pont így is van. Egy kijárati jelző, meg egy külön tolatásjelző egy csokorban... De menyivel jobb egy rakás izzót egy lapra szerelni...
(#56051) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#56047) Válasz Ápr 28, 2017
Miért?
A németek precízek, nem? Ott minden, mindig működik, és pont! Vagy mégsem?

(#56052) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56050) Válasz Ápr 28, 2017
Persze, mert az alakjelzőknél nincs ilyen típusú jelző. Ott a főjelző az főjelző, a tolatásjelző meg tolatásjelző. Egyetlen eltérés (mert a vasúton mindig, minden alól van egy kivétel ), az alak kijárati jelző külön előjelzője, mely az alak bejárati jelzővel azonos árbocra van szerelve. (Az F. 1. Jelzési Utasításban van is erre egy példaábra, mellékelem.)
Amikor régen vizsgáztattam, forgalmi vizsgán előszeretettel tettem fel azt a gonosz kérdést, hogy mit jelent, ha egy helyen azt látja a vizsgázó, hogy három zöld, és egy sárga? Mivel mindenki a fényjelzőkre gondolt egyből, azon kezdett rugózni, holott a helyes válasz az ábrából leolvasható: A főjelző kitérő irányban, csökkentett sebességgel behaladást engedélyez, az előjelző pedig csökkentett sebességgel, kitérőben történő kihaladásra utaló előjelzést ad. Ez sötétben a főjelzőn két zöld, az előjelzőn egy sárga és egy zöld, ez összesen 3 zöld és egy sárga... *

*Hogy könnyebb legyen elképzelni, erre is készítettem egy képet, igy.jpg néven

bej-kij_jelz...jpg

igy.jpg
 
(#56053) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56051) Válasz Ápr 28, 2017
Vagy...
(#56054) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56050) Válasz Ápr 28, 2017
Nekem meg a tanáraim azt mondták (70-s évek eleje), hogy ha 3 fénynél ( aminek az adott esetben vilagitania kell) több van egy árbocon az már olvashatatlan és fekete pötty az indexben ( azaz bukás).

(#56055) etwg hozzászólása Válasz Ápr 28, 2017
Egy más kérdés. Ha van a domino panelen egy jelzöállitási lehetöség (gomb) milyen fény van mellette?

Kösz.
(#56056) sunocske válasza etwg hozzászólására (#56055) Válasz Ápr 28, 2017
Egy kicsit ki tudnád fejteni?
(#56057) etwg válasza sunocske hozzászólására (#56056) Válasz Ápr 28, 2017
A terepasztalon akarok valamilyen minimális megoldást: van 2 bemeneti meg 2 kimeneti jelzöm amiket egy-egy gomb müködtethet ( ha manuális üzemmodban vannak). Ezek a gombok mellé tennék egy-egy LED-t, csak már nem emlékszem, hogy a valodi panelen mit jelez a fény az ilyen gombok mellett; a tilto (vörös) állást vagy az engedélyezöt ( mintha fehér fényre emlékeznék).
(#56058) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56057) Válasz Ápr 28, 2017
BME Domino 55 és MŰKÖDÉSE

Budapesti Mű...jpg
 
(#56059) sunocske válasza etwg hozzászólására (#56057) Válasz Ápr 28, 2017
Van egy úgynevezett talpfény, ami akkor világít, amikor a vágányút le van zárva és a jelző szabadra állítható, ez fehér fényű. Szerintem erre gondolsz. A képen a jelző előtti kockán van ez a fény.

Gyermekvasút, Szépjuhászné D55
(#56061) etwg válasza sunocske hozzászólására (#56059) Válasz Ápr 28, 2017
Kösz, az emlékeimben az a fehér fény nem volt egy extra kockán hanem valoban a jelzö lábánál.
A kép bal oldalán van egy jelzö amin most a vörös fény világit. Világit azon más fény is ( zöld stb)?
(#56062) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56058) Válasz Ápr 28, 2017
Kösz, érdekes!
(#56063) V43-1182 válasza Frankye hozzászólására (#56052) Válasz Ápr 29, 2017
Szeretem az ilyen "vicces" vizsgákat ezt egyszer én is kaptam, és amikor visszakérdezem, hogy hogyan látom akkor megakad a lemezjátszó...
A '120'-'max' jelzőn mit látok? (jó 2008.04.06 előtti utasításban)
(#56068) Frankye válasza V43-1182 hozzászólására (#56063) Válasz Ápr 30, 2017
Akkor biztos ismered azt a kérdést is, hogy mikor akadályozza meg egy folyamatos kék színű fény a vonat menesztését.
Most nem írom meg, hátha valaki akar tippelni... Majd 1-2 nap múlva.
(#56076) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#56068) Válasz Máj 1, 2017
Szabó Zoli bácsi kedvenc kérdése
(#56077) sunocske válasza etwg hozzászólására (#56061) Válasz Máj 1, 2017
Ha a bejárat szabad, akkor zöld. Hívójelzésnél meg a vörös+a kiegészítő fehér az árbocon (folyamatos fénnyel, mivel a D55 logikája szerint a villogás hibát jelez). A kijárati jelzők alapban sötétek, de ha szabadra állítják, akkor zöld fénnyel világítanak azok is. Ha kiég a jelzőben a vörös izzó, akkor a pulton a vörös villog.
(#56079) etwg válasza sunocske hozzászólására (#56077) Válasz Máj 1, 2017
Kösz, ennyire nem hiszem hogy bonyolitani fogom. (3 extra vezetéket igényelne). A kijárati valoszinü alapbol sötét lesz ha meg szabad akkor fehér vagy zöld). A bejárati meg vörös/zöld lesz lesz (talán), csak még meg kell oldanom a függöségeket.
(#56087) mTTamas válasza Frankye hozzászólására (#56068) Válasz Máj 1, 2017
Én sem akarom a poént lelőni. Privát üzenetben küldtem megfejtés-kísérletet. Az a megoldás?
(#56088) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#56068) Válasz Máj 1, 2017
Hasonló kérdést húztam "Vonatfelvevői" vizsgán két éve ....... tudtam a választ ....
(#56089) mTTamas válasza róbertke hozzászólására (#56088) Válasz Máj 2, 2017
Ja, ha Neked ezt tanították és vizsgáztál is belőle úgy könnyű! Nekem tanulatlan amatőrnek kőkemény egyéni kutatómunkával kellett kigugliznom a választ!
(#56090) róbertke válasza mTTamas hozzászólására (#56089) Válasz Máj 2, 2017
1) Le se írtam, hogy mi a válasz;
2) A tananyagban benne sem volt, még a tesztkérdések között sem;
3) Tiéd az elsőbbség joga, hogy leírd ide a helyes választ.....
(#56091) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#56090) Válasz Máj 2, 2017
Hagyjuk még kicsit gondolkodni a kollégákat!
Amúgy mTTamas már küldött egy helyes választ, és érkezett egy rossz is. (Pontosabban az sem rossz, csak nem az, amire én gondoltam.)
(#56092) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#56088) Válasz Máj 2, 2017
Ehhez pedig gratulálok! Egyetlen olyan vizsgázóm volt, aki azonnal vágta a választ. (Ő nem vonatfelvevői vizsgát tett, tehát nem Te voltál.)
(#56099) Frankye válasza Frankye hozzászólására (#56091) Válasz Máj 3, 2017
Nos, úgy látom, nincs több válasz, így mTTamasé az érdem és az elsőbbség joga, hogy megírja...
(#56100) mTTamas válasza Frankye hozzászólására (#56099) Válasz Máj 3, 2017
Magamtól én sem tudtam. F1 jelzési utasításban rákerestem a "kék" szóra és a vége felé ezt találtam:

Jelzések a postakocsikon és a mozgáskorlátozottak szállítására kialakított
kocsikon

7.1.5. A postakocsik és a mozgáskorlátozottak szállítására kialakított kocsik nyitott ajtaján postakezelés, illetve ki- és beszállás közben nappal egy kibontott kék színű jelzőzászlót, sötétben a vonat eleje és vége felé kék, a rakodás, illetve a ki-, beszállás helye felé fehér fényt adó jelzőlámpát kell elhelyezni.
7.1.5.1. A jelzést a postakocsiban szolgálatot végző postás dolgozó, valamint a mozgáskorlátozottak szállítására kialakított kocsi kezelőszemélyzete köteles biztosítani a postakezelés, illetve a ki- és
beszállás időtartama alatt. Amíg a jelzés látható, a kocsival nem szabad mozgást végezni, illetve a vonat mozdonyvezetőjét indulásra felhatalmazni.
(#56101) Frankye válasza mTTamas hozzászólására (#56100) Válasz Máj 3, 2017
De legalább vetted a fáradtságot, és rákerestél. Amúgy ez volt a helyes megfejtés.
(#56102) róbertke válasza mTTamas hozzászólására (#56100) Válasz Máj 3, 2017
Tökéletesen eltaláltad a választ, gratulálok!!!
(#56105) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56101) Válasz Máj 3, 2017
Most már legalább tudom miért zaklattak a vasuton amikor nem müködtek a kek lámpák a postakocsin. ( igaz, hogy postás már nem volt benne legalább 50 éve).
(#56106) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56105) Válasz Máj 4, 2017
OFF Hamár Posta.... Emlékszek olyanra, hogy éjszakás műszak után a Déliben vettem egy Népszabadságot, azt hazavittem a szüleimnek Pécsre, ami az otthon megvásárolt lap következő napi Pécsi kiadásával felelt meg... A vidéken árult Esti Hirlapot a postások aznap délben pakolták a postavonatra, hogy 3-4 óra múlva már tudják árulni vidéken.... Pesten a lapzárta akkor volt, amikorra a vidékiek leértek.... ON
(#56107) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#56106) Válasz Máj 4, 2017
Bizony, a postásoktól anno kapunk ún. "remittenda" példányokat. Éjszakás után, hazafelé menet, volt, hogy én adtam oda a sarki újságosnak, mert hozzá még nem ért oda a postás autó.
(#56368) etwg hozzászólása Válasz Máj 30, 2017
Vége egy legendának, 36 év után az SNCF feladja a közismert TGV nevet.
Az uj vonatok és szolgáltatásaik inOUi néven folytatják utjukat.
Junius 2.-án indul az elsö inOUI vonat Párizsbol Bordeauxba.
Kiváncsi leszek mennyire fogja az uj, idegenek számára meglehetösen nehézkes név, beváltani a hozzá füzött reményeket.
A beherangozo szerint több hely lesz a vonaton ( a külsö marad csak a TGV felirat tünik el) valamint lesz internet is (eddig nem volt). Az SNCF a jelenlegi TGV vonatok 80%-t kivánja a közeljövöben átalakitani. Nem tudni mi lesz a maradék 20%-l.
A hir szerint erre azért van szükség, mert liberalizálni kell a gyorsvonati szolgáltatásokat igy várhato, hogy ujabb társaságok is bekerülnek a francia hálozatba.
(#56369) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56368) Válasz Máj 31, 2017
Hát(-tal nem kezdünk mondatot... ) nekem ez az új elnevezés nem tetszik. Olyan "emberidegen". (Nem mintha a TGV olyan nagyon "emberi" lett volna!) Valahogy azt könnyedén meg lehetett jegyezni. Első olvasásra is. Ezt már vagy háromszor elolvastam, de nem ragadt meg a fejemben. (Biztos az én fejemmel van a gond. Vagy csak szimplán öregszem.)
(#56372) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56369) Válasz Máj 31, 2017
Nem tudni, de az uj névért (logoért) biztosan valakik legalább hatjegyü összeget szépen zsebretettek. Ha meg majd megbukik a projekt, akkor lesz a nagy mutogatás....
(#56373) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56372) Válasz Máj 31, 2017
Hofi mondta: Korrupció az, amiből engem kihagynak.
(#56374) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56373) Válasz Máj 31, 2017
Franciaországban ilyen szavat nem is ismernek
Ez lassan ugy van mit Hawaion az indiánoknál.
A szerelemre 16 kifejezésük van, a munkára meg egy sincs...
(#56377) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#56369) Válasz Jún 1, 2017
Az új megjelenés .....

1496071310_i...jpg
 
(#56378) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56368) Válasz Jún 1, 2017
Megkérdeztem a franciatanár ismerősömet, hogy mit jelenthet ez a szó: "csodálatos, hihetetlen" a jelentése...
(#56379) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56378) Válasz Jún 1, 2017
Szerintem inkább IGEN (Oui) ( ketten is beszélnek a családban franciaul). Csak már a kiejtésben sem igen tudnak megegyezni az "in" miatt.
(#56380) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#56378) Válasz Jún 2, 2017
Hogy egészen őszinte legyek, nekem az in-out jött le inkább. (Bár ez nyilván betudható a hiányos francia műveltségemnek, illetve az inkább angolszász gondolkodásomnak.) Ez viszont egészen más gondolatsort indított el, ami azonban már erősen 18-as karikás... (Ez pedig nyilván a piszkos fantáziám folyománya.)
(#56381) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#56377) Válasz Jún 2, 2017
Nekem az tűnt fel, hogy ha a feje tetejére áll, ez akkor is inOui. Vagyis, ha az O középpontja körül elforgatjuk 180°-kal, ugyanazt kapjuk. Mintha a képen is az első i betűnél a pont alul lenne és nem felül.
(#56383) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#56381) Válasz Jún 2, 2017
Igy van, hogy a deliriumban fekvö utasok is el tudják olvasni, igy nem maradhatnak le az inOui-rol.
A rengeteg analfabétának meg ugy is mindegy...
(#56385) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56383) Válasz Jún 2, 2017
Vagy, ha fejreáll a szerelvény, a mentőcsapatoknak ne kelljen sokat gondolkodni, melyik is az adott, mentendő vonat... (Jujj!)
(#56391) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56385) Válasz Jún 4, 2017
Vagy csak a foliatervezö cég kezdett analfabétákat alkalmazni, igy olyan felirat kellett, ahol nem kell eldönteni mi van felül...

(#56397) etwg hozzászólása Válasz Jún 5, 2017
Nagyobbacska vasutak:


IMG_9661.JPG
 
(#56592) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 2, 2017
Én úgy tudtam, hogy az ÖBB 1116-os gépeiből az első, talán 25 példány érkezett 3 áramszedővel. De azóta ezeket mind visszaalakították 2 áramszedősre.
Ehhez képest a minap Kőbánya-Kispest állomáson a kecskeméeti Mercedes-vonat élén, pont a 25-ös:

IMG_0070.JPG
 
Lapozás       3/16    
Frissek
  2024. Ápr, 26. Pé
10:49:12
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés