Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       351/440    
(#50179) sunocske válasza etwg hozzászólására (#50177) Válasz Márc 11, 2016
Ez egy érdekes adalék, köszönöm!

Ráadásul a ČSD-nél van (volt?) olyan főjelző aminek volt egy harmadik sárga karja is, de ne bonyolítsuk a szegény modellezők életét
(#50180) etwg válasza sunocske hozzászólására (#50179) Válasz Márc 11, 2016
Az is föleg a szabálykönyvben volt, a pálya mentéröl elég gyorsan felszámolták az ilyen raritásokat ( ki a franc fogja azokat karban tratani). Ha nem lehetett fényjelzöre cserélni, egyszerüen átirták a pálya sebességet 40 km/h-ra és már nem kellett mindeféle karokkal büvészkedni. Azaz lehetett egyenesen száguldani, kitérni meg egységesen 40-l kellett).
(#50181) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50180) Válasz Márc 11, 2016
Reggel lefotózom Szolnokon a szobormozdony mellett kiállított jelzőt. (Igaz, az 3 karos... ) Ha meg nem felejtem el, akkor Tiszaföldvárnál megállok és lefotózom hétfőn a működő MÁV alakjelzőket is.
(#50182) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50181) Válasz Márc 11, 2016
De szebb fotót készíts Mester mint EZ vagy EZ !
(#50183) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50181) Válasz Márc 11, 2016
A három karos főjelző az külön móka.
1967-ig a MÁV-nál irányjelzés volt, utána jelent meg a ma is alkalmazott sebességjelzési rendszer. 1967-ig a jelző csak azt mutatta, merre (melyik vonalra) jár be a vonat. Az alkalmazandó sebességet a mozdonyvezetőnek kellett tudni. Kicsit más jellegű volt akkor a vonalismeret
(#50184) sunocske válasza kombi hozzászólására (#50183) Válasz Márc 11, 2016
Nem, amiről én beszélek, az valami kifejezetten csehszlovák újítás volt a II. vh. után. Közben kiderítettem, hogy a ČSD-nél '1939-ig voltak zöldek az előjelzők.
(#50185) etwg válasza sunocske hozzászólására (#50184) Válasz Márc 11, 2016
Valojában a protektorátus alatt (1039-45) lettek az elöjelzök sárgára cserélve .
(#50186) angyal.marci hozzászólása Válasz Márc 11, 2016
Enigmának és HoTTónak köszönhetően megjött hozzám egy VasuTTmodell konténer, amiből a honlap szerint már csak kettő van készleten!! Vigyétek, vegyétek!
Az én konténereim meg a képen láthatóak. A felső az új szerzemény. Azaz hogy bal oldali, fogalmam sincs, miért fordult el a kép.

20160311_220...jpg
 
(#50187) sunocske válasza kombi hozzászólására (#50183) Válasz Márc 12, 2016
Amúgy az angoloknál a mai napig ez az ún. junction signalling van érvényben. Utána a masinisztának kell emlékeznie, hogy az adott irányba álló váltókon mennyivel szabad menni (15-100 mérföld/óra közötti szórásban), bár a váltók mellett ezt azért táblával is jelölik.
Illetve ha a sebességcsökkentés mértéke nagyobb, mint a pályasebesség egyharmada (pl. 75 mph-ról 25-re), akkor a biztosítóberendezést úgy alakítják ki, hogy a szabad jelzés csak késleltetve jelenjen meg (a jelző előtti utolsó blokkszakasz foglalttá válásától számított 60-120 másodperc körüli érték), így feltételezik, hogy a mozdonyvezető a megállj (danger) jelzésre amúgy is ráfékez. Ám ugyanez a hátulütője is, a legtöbb jelzőmeghaladás (SPAD - signal passed at danger) történik azért, mert a vezető arra számít, hogy a jelző váltani fog. Aztán amikor rájön, hogy mégse, már nem marad ideje és helye megállni...

No, de most már modellezzünk is!
(#50188) etwg válasza sunocske hozzászólására (#50187) Válasz Márc 12, 2016
Azért érdekes lenne ez a téma ( lehet, hogy egy külön topicban), mert azért nem egy kihivás vár itt a modellezöre, ha alapbol helyes jelzöket szeretne épiteni a pályára. Sajnos a piac kinálata szinte mindent lefed, helyesen alkalmazni meg még a töredéküket sem igen lehet ( ez föleg a sok fogalmu fényjelzökre vonatkozik).
(#50190) etwg hozzászólása Válasz Márc 12, 2016
Mitöl lehet az, hogy a vonatok >40 percig hibátlanul mennek, egyszer csak valahol kisiklik az egyik, ahol már vagy 20-30x hiba nékül átment mindegyik.
(6 vonattal járatjuk be a pályát )
(#50191) sunocske válasza etwg hozzászólására (#50190) Válasz Márc 13, 2016
Nem tudom, de a klubterepasztalunkon ezt már én is megfigyeltem...
(#50192) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#50190) Válasz Márc 13, 2016
Ez a véletlen faktor! Mivel olyan hogy 100% nem igen létezik. Gyanítom, hogy ez a jelenség minden terepasztalon elfordul, mint ahogy az enyémen is. Pont így, ahogy leírtad.
(#50193) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#50192) Válasz Márc 13, 2016
Az egyetlen bajom ezzel, higy a terepasztalon lesznek kevésbé elérhetö helyek, ahol nem lesz egyszerü a vonatok kihalászása - ezért járatom öket ma orákig, hogy ha lehet még most derüljön ki a balhé mielött a szakasz elünik a mélyben.
Tegnap voltam egy nagy kiállitáson - ott is ez volt : gulliveri kezek emelgették a sok tonnás mini vonatokat a pályára...
(#50197) kombi válasza gmarc hozzászólására (#49998) Válasz Márc 13, 2016
Egy régebbi adósság: BTTB váltóhajtómű EW1 és DKW1 alatt.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
(#50207) sikumegalifter hozzászólása Válasz Márc 14, 2016
Sziasztok!
Megvan az asztal helye átmenetileg ☺
Mértünk tervezgettünk jó lesz itt egy darabig.
Neki kellene állni,de miből legyen olvastam sok féle lehetőséget.
Amire mi gondolunk most maradjunk az egy szintesnél.
A méret akkor 3X1,1 méter bár annyi a gond,hogy 50 centi belóg egy radiátor fölé és azt nem tudjuk átrakatni sehova. Nem tudom ez jelent e majd gondot ha fűteni fog?
Tehát a keret 5x2 cm-es fenyő léc 50centinként merevítve a lap pedig 6-8 mm-es rétegelt lemez telibe fedve. Ez a mi tervünk,de tapasztalatokat illetve anyagra javaslatokat szívesen fogadunk.
(#50212) gmarc válasza kombi hozzászólására (#50197) Válasz Márc 14, 2016
Áá, köszönöm! Tehát a "vasalóváltó" ezek szerint fejtetőn is üzembiztosan működik?
(#50220) lakasi válasza sikumegalifter hozzászólására (#50207) Válasz Márc 15, 2016
Az 50x20mm-s merevítő léceket (cserépléc) nem javaslom. Egy ekkora felülethez kevés, gyenge! Colos 10 cm széles deszkából már megfelelő, az gyalulva kb 22-23mm vastag lesz. A rétegelt lemez is inkább 8 mm vastag legyen. Ha lapszabászatban 3 darab 1x1m-t vágatsz, azok még személygépkocsival is szállíthatók, a keretre ragasztva a végeredmény kellően merev lesz. A hely és az alap (pl bakok) megválasztásánál gondolj arra, hogy építés közben sokszor kell majd az egészet a hosszanti élére felállítani a huzalozáshoz, váltó motorok szereléséhez, stb. A huzalozás megkönnyítésére még két tanács: - a lapok rögzítése előtt készíts a kereten közvetlenül a lemez alatt minél több átmenő vágatot (V, vagy U alakú), ezen keresztül könnyen tudod a rengeteg vezetéket átbújtatni; - ugyancsak a vezetékezés egyszerűsítése érdekében én pl öt szál csupasz rézvezetéket feszítettem ki a két hosszanti mezőben, a végeken rugóval spannolva. Ehhez már rövid bekötővezetékekkel forrasztással kötöttem a lámpákat, váltókat, vágány szakaszokat. Az öt szál elosztása: nulla; egyik, másik szabályozott egyenfesz; 15V egyen; 15V váltó. Sok sikert és örömöt az építéshez!
(#50221) maTTato hozzászólása Válasz Márc 15, 2016
Szép napot!

Megtekinthetők ITT a februári tali képek. Unicum Enyedi Laci "arany vonata", ami már nem az.
(#50222) DinoTT válasza sikumegalifter hozzászólására (#50207) Válasz Márc 15, 2016
Szia!

5x2-es fenyőléc szerintem is gyenge lenne ebben a méretben. Viszont a fenyő deszka helyett én inkább 18mm-es rétegelt lemezből vágatnék 100mm-es és 50mm-es csíkokat és azokból építeném a vázat. A lapnak pedig minimum 9 vagy 10mm-es rétegeltet használnék. Rétegeltből fontos, hogy főzésálló típus legyen, legalább BB/CP vagy inkább B/BB minőségű legyen.

Mivel a rétegelt csak 1,52m hosszú vagy 2,5m így a hosszú oldalon mögé lapolással (ragasztás és csavar) megtoldható.
(#50226) sikumegalifter válasza lakasi hozzászólására (#50220) Válasz Márc 15, 2016
Szia!
Köszönöm a tippeket akkor tetőléc kilőve ☺
Viszont ami nagyon tetszik az a rézhuzalos dolog az már biztos hogy lesz.
Utcai lámpák ház világitás arról fog menni.
Belegondolva mennyi vezetékelés megúszható vele ó ezt nagyon jó hogy leírtad
Köszönöm mégegyszer

Jó móka lesz ez főleg hogy nulla asztalos és villanyszerelői tapasztalatom van☺ De tudom ide mindig fordulhatok kérdéssel már sokat tanultam eddig is itt. A másik hogy élmény lesz elmondani a végén hogy sajátkezüleg csináltam mindent.
(#50227) sikumegalifter válasza DinoTT hozzászólására (#50222) Válasz Márc 15, 2016
Szia!
Ezekszerint a rétegel lemez csík jobb mint a sima léc? Ezt eddig nem is tudtam☺
Akkor elindulok ezen a vonalon ha jó.
Keresek egy lapszabászatot és hajrá☺
Még a lábakkal vagyok gondban és az asztal magasságával.
Mindenképpen úgy szeretnénk,hogy alá valami komód féle kerüljön szerszámoknak üres dobozoknak stb.
Köszönöm neked is a tippeket ☺
(#50230) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#50227) Válasz Márc 15, 2016
Az asztal alá föleg majd neked fog kelleni beférni, mert lesz ott munka - és marha kényelmetlen tud lenni, ha nem tudsz jo munkapoziciot felvenni ( tul alacsony vagy tul magas.

A rétegelt lemez elönye, hogy kevésbé vetemedik. Amugy minden barkácsáruházban fel is tudod vágatni méretre ( olcsobb mint az asztalos és szállitani sem kell).
(#50231) kombi válasza gmarc hozzászólására (#50212) Válasz Márc 15, 2016
A tapasztalataim alapján a BTTB hajtómű gond nélkül bírja a tótágas üzemmódot.
A középső képen kétharmadig látható, további rudazat nélküli, az angolváltó 3a oldalát mozgató hajtómű kb. 13. éve van ebben a pozícióban. Igaz maga az állomáspanel az idő nagy részét tárolásban tölti, de a hajtómű ma is gond nélkül üzemel

Az összekötő elem, ami itt csak egy púpos T betűhöz hasonlít, (itt csak részben látszik) lapos fogpiszkálóból és egy gombostűből készült.
Mivel a hajtómű és a T elem pozicionálása egyszerre végezve nem túl egyszerű feladat, ezért bontottam ketté a problémát azzal, hogy külön rögzítem a T-t és a hajtóművet, és közöttük maradék anyagból fabrikálok rudazatot. A 3-as pozdorjacsavarok feladata így kettős: iránytartás és felfüggesztés, hiszen másképp üzemi helyzetben lepotyogna az egész miskulancia

Szerintem egy próbát megér: Az alaplapon a működtetéshez szükséges lukat így is-úgy is ki kell fúrni. A már amúgy is megvannak a BTTB hajtóművek, és az otthoni egyéb limlomok ügyes felhasználásával ár-érték arányban mindenképpen versenyképes lehet a dolog. És ha majd már összegyűlnek a szükséges anyagiak, idővel a hajtást ki lehet cserélni komolyabb (pl. MTB) hajtóműre.


(#50233) JZoli válasza DinoTT hozzászólására (#50222) Válasz Márc 15, 2016
Én nem nagyon akarok belebeszélni, mert igazából még elég kezdő vagyok, de a rétegelt lemez, ha az élébe csavaroznak eléggé hajlamos a repedésre. Biztos, hogy jó ötlet merevítésnek használni?
(#50236) etwg válasza JZoli hozzászólására (#50233) Válasz Márc 15, 2016
Az élébe is lehet csavarni vékony csavart, de többnyire nem is kell oda csavargatni - egy pötty ragaszto hatásosabb. A legrosszabb esetben odafogsz ely 2x2 cm lecet, és akkor már csavargathatsz bármit.
(#50237) JZoli válasza etwg hozzászólására (#50236) Válasz Márc 15, 2016
Ez az, mi is így csináljuk!
(#50245) DZolTTán válasza JZoli hozzászólására (#50233) Válasz Márc 15, 2016
Nekem 12mm-es rétegelt lemez van élére állítva, amit előfúrtam a pozdorja csavarnak. Így repedésnek nyoma sincs.
(#50248) angyal.marci válasza JZoli hozzászólására (#50233) Válasz Márc 15, 2016
Off N-es modul keretét is előfúrással csavaroztuk. Adott egy 10 mm vastag rétegelt lemez, kettes fúróval előfúrva, kettőfeles csavarral rögzítve. Persze a terep miattés egyéb merevítések még vannak benne.
(#50249) gmarc válasza kombi hozzászólására (#50231) Válasz Márc 15, 2016
Köszönöm, egy próbát mindenképp megér a dolog, van itthon kellő számú régi BTTB állítómű, meg egyéb barkács-hulladék, amiből a rudazat és a mozgató mechanika elkészülhet. Annál is inkább, mert a BTTB állítóműnek van visszajelentő kivezetése is, aminek szintén jó hasznát fogom venni.
(#50251) etwg válasza gmarc hozzászólására (#50249) Válasz Márc 16, 2016
Egyre figyelj, hogy csak olyan váltokat lehet ezzel mozgatni, aminknek nem rugos a nyelvük.
(#50252) JZoli válasza angyal.marci hozzászólására (#50248) Válasz Márc 16, 2016
Az előfúrásban igazatok van! Akkor tényleg nem reped!De nálam van ezzel egy olyan gond, hogy szeretek sietni, így van, hogy a nagy sietségben az előfúrás elmarad. A 8-as rétegelt lemez ezt nem minden esetben tolerálja.
(#50254) etwg válasza JZoli hozzászólására (#50252) Válasz Márc 16, 2016
A nyolcas lemez élébe valoban nehéz csavart hajtani még elöfurással sem. Ilyen anyagba legfeljebb 2-2,5 mm-s csavart lehetne behajtani (ha tudsz szerezni).
Ezért jobb a ragasztás ( meg olcsobb is).
(#50256) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#50254) Válasz Márc 16, 2016
Mi vettünk 50 db 2,5 mm vastag csavart, 200 Forintért. Nem drága az.
JZoli: hova sietsz? Nem hajt a tatár
(#50257) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50188) Válasz Márc 16, 2016
Nna kérem: MÁV jelzők. A képen a Szolnokon összehamarkodott két kép (2 prec múlva indult a vonatom). Azoknak megfelelő, akik a régebbi korban vasutazgatnak odahaza.

mav_3_szolno...jpg

mav_3_szolno...jpg
 
(#50258) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50257) Válasz Márc 16, 2016
A mai állapotok. A képek Tiszaföldvár állomás Martfű felőli bejárati jelzőit ábrázolják, a Tiszatenyő - Szentes vonalon. Az előjelzőnél le tudtam állni a 442-es út szélére, a főjelzőnél már nem, így csak összahamarkodtam a képeket. Jól láthataó, hogy a rácsos kar telire változott. (Legalább jobban belekapaszkodik a szélvihar...)

bejarati_jel...jpg

elojelzo1.JPG

elojelzo2.JPG
 
(#50259) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50258) Válasz Márc 16, 2016
Ezek már otromba fényvisszaverősek (cserébe legalább lehet látni őket sötétben is), üzemelő eredeti állapotúak szerintem már csak a Gyermekvasúton vannak... De ott legalább jó sokan
(#50260) lakasi válasza sikumegalifter hozzászólására (#50226) Válasz Márc 16, 2016
Egy kis képes kiegészítő információ a terepasztallal kapcsolatban. Méret 2,4x1m. Két áramkörös analóg pálya, teljes vágányhossz kb 14 m, Tillig váltó állítókkal. Egyszerre négy szerelvény fér rá.

DSC_6064_349.JPG

DSC_6247_348.JPG

DSC_6250_347.JPG
 
(#50261) JZoli válasza lakasi hozzászólására (#50260) Válasz Márc 16, 2016
Nagyon teszik a terepasztalod! Ilyen jó kis háttérképet hol lehet venni? Jó lenne az én készülő asztalomhoz is.
(#50262) JZoli válasza angyal.marci hozzászólására (#50256) Válasz Márc 16, 2016
Nem sietek, csak az építés heve....... Na meg mivel csak az elején tartok (szintén a keret), hát némileg türelmetlenségnek is betudható. Pedig már több mint egy éve tervezgetem, de a helyszűke és az idő mindig közbeszól.
(#50266) sikumegalifter válasza lakasi hozzászólására (#50260) Válasz Márc 16, 2016
De jó kis asztal tetszik nagyon ☺
Ha pofátlan akarok lenni akkor megkérdezhetem,hogy van olyan kép amin rajta van felülről az asztal vagy esetleg tervrajz?
Az emelkedőn könnyen felmennek a vonatok?
A rézhuzalos dolgot koppintom ha nem baj
(#50267) M298 hozzászólása Válasz Márc 16, 2016
BaráTTaim! Vezetőim pécsi programot terveztek április 14-re, amelyen illenék ott lennem. Áttehetjük az áprilisi talit 7-re, az első csütörtökre? Küzdöttem, hogy a modellvasút fontosabb mint a nagyvasút, de egyenlőre nem jött össze. Ha valakinek nagyon fájna, elnézést kérek.
(#50268) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#50267) Válasz Márc 16, 2016
Pista!
Szerintem mi igazodunk ahoz az időponthoz!
(#50269) G.F. Rákoskeresztúr válasza JZoli hozzászólására (#50252) Válasz Márc 16, 2016
Ha esetleg 10mm-es rétegeltet használnál, akkor abba már csak félig kell előfúrni a csavarnak. Legalább is én nem szoktam csak azt, amiből a csavart behajtod a másik darab élébe.
Azt is csak azért, hogy könnyebb legyen összerakni. Ha a két anyagon akarod áthajtani egyszerre, tuti elemeli egymástól a csavar, és esélyed sem lesz összehúzni, mert előbb cseszi szét a csavar fejét a bitfej, mint hogy összemenne.
(#50270) enigma válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#50269) Válasz Márc 16, 2016
Mivel számomra is "húsba vágó" dolgokon ötleteltek, mutatnám az én verziómat.
Én tuti hogy nem fogok a 10 mm-es rétegelt lemez élébe csavart hajtani. Igaz, hogy ezek a lemezek nagy nyomással vannak összepréselve, de nem igazán szeretik, ha közéjük csavart hajtanak. Értem én, hogy előfúrsz neki, de akkor is elég komoly nyíró igénybe vétel hat az anyagra.
Én így gogom megcsinálni. Igaz, hogy több csavar (több is veszett Mohácsnál), és még plusz anyag kell hozzá, de így biztosan tartani fog

Csavarozás.png
 
(#50272) DinoTT válasza enigma hozzászólására (#50270) Válasz Márc 16, 2016
Mindenki úgy csinálja, ahogy jól esik neki, de azért a tapasztaltabbak és hozzáértők tanácsát is el lehet néha fogadni. Tudtommal G.F. modellező társunk szakmáját tekintve asztalos
(#50273) ZaGyu válasza sunocske hozzászólására (#50259) Válasz Márc 16, 2016
Vácrátót/M2 felől Vác felé haladva Máriaudvar megálló előtt/után szerintem még rácsos előjelzők vannak a veresi vonalon (Mert van, aki állomásfőnökként a sorompóval együtt a vonódrótokkal működtesse) Mostanában nem jártam arra, de szerintem ez majd csak a vonal (és a megállóhely) legközelebbi átépítésekor fog automatizálódni... vagy nem...
(#50274) sikumegalifter hozzászólása Válasz Márc 16, 2016
Oké akkor azt hiszem lassan neki veselkedem az asztal vázának ☺
Legyen akkor 21 mm vastag kivágatom a 10 cm-es csíkokat, ugyebár 3 méter hosszú nem lesz mert nincs akkora táblaméret ezért két verzió van.
1. Toldom őket hogy meg legyen a 3 méter
2. Csinálok két darab 150X120 cm-es keretet mint ha modul lenne. Sofőr ésszel gondolva stabilabb lenne mint toldani a hosszú oldali léceket,de lehet tévedek.
A kereszttartókat ragasztom esetleg még plusszba odacsavarom szeretek mindent túl biztosítani
A tetejérem meg 8-10 mm rétegelt lemez.


Más dolog amin elakadtam. Ha egyik pályát emelni szeretném mint ahogy a kolléga képén láttam mennyit számoljak főleg hogy ívben emelkedik. Ugyer R310 a kisebb ív az kb 93 centi hossz a félkör amig felér egyenesbe újra. Olvastam 4 ezreléket,de akkor még alacsonyan vagyok nagyon ha jól sejtem.
Van két kedvencem is elmentve az egyiknek még nem értem a pontos vonalvezetését.A másik meg sajnos nagyon homályos kép legalábbis nálam. Esetleg valamelyik asztal lenne megvalósítva

P005Plastico...jpg

THM_00111316...jpg

THM_00111316...jpg
 
(#50275) lakasi válasza JZoli hozzászólására (#50261) Válasz Márc 16, 2016
A posztert már évekkel ezelőtt vásároltam a Modell and Hobby boltban, Auhagen termék és szerintem most is kapható. Meg lehet próbálni a Medikernél is. Elég pontos az online webes kínálata mindkét üzletnek - biztos tudsz megfelelőt választani.
(#50276) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#50267) Válasz Márc 16, 2016
István, alkalmazkodunk, foglalhatod hetedikére a termet.
Lapozás       351/440    
Frissek
  2025. Aug, 14. Csü
0:25:12
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés