Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       221/435    
(#33041) hoTTo válasza TT Putz hozzászólására (#33036) Válasz Máj 5, 2014
Az nem is barna, hanem paradicsomvörös de RAL kódot nem tudok.
(#33045) reszelozsir válasza Frankye hozzászólására (#33032) Válasz Máj 5, 2014
Ha jól rémlik, akkor volt egy rövid időszak, amikor az expresszeken dolgozó kocsiknak volt egyedi festése. Megpróbálok utánakeresni...
(#33047) Vova válasza reszelozsir hozzászólására (#33045) Válasz Máj 5, 2014
Talán erre gondolsz:
Bővebben: Link
(#33050) reszelozsir válasza Vova hozzászólására (#33047) Válasz Máj 5, 2014
Talán Pécsre és Szegedre jártak egyedi festéssel. A szegedi ilyen: Bővebben: Link
(#33054) Vova válasza reszelozsir hozzászólására (#33050) Válasz Máj 5, 2014
Valóban! Amit én linkeltem az egy kísérleti festés volt.
(#33058) help-ez válasza Vova hozzászólására (#33047) Válasz Máj 5, 2014
Bocsánat a tudatlanságomért,de ez milyen típusú kocsi,és milyen forgóváz van alatta??
(#33059) Vova válasza help-ez hozzászólására (#33058) Válasz Máj 5, 2014
Ez a lengyel Bo volt eredetileg, IC forgalomban Bko lett (később mikor megjelentek a 2. generációs IC-k sima gyorsvonatba sorolták ezeket, jónéhányszor utaztam rajtuk Dunaújváros-Budapest közt). Ami a linkelt képen van, az egy kísérleti festés volt, végül maradtak hagyományos kék alapon szürke csíkosak. Eredetileg fülkénként 8 ülőhellyel, műbőr kárpittal jártak, az első generációs IC kocsikat úgy csinálták belőlük, hogy megmaradt a 10 fülke, de átalakították fülkénként 6 hellyel, és vörös plüss kárpitot kaptak, Dunakeszin végezték az átalakítást (egy idősebb kollégám eleinte nem is hitte el, hogy ezek másodosztályú kocsik, mondtam neki, hogy az elsőosztályú az 9 fülkés). Forgóváz maradt az eredeti lengyel.
(#33060) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#33041) Válasz Máj 6, 2014
Egy 1951-es könyv alapján a teherkocsik kétféle vörös színt kaptak, melyek összetétele:
a) 70% vasmínium vörös porfesték, 30% lenolajkence
b) 60% bauxitvörös porfesték, 40% lenolajkence

Ez volt tárolásra alkalmas keverék, amelyből aztán az alábbiak szerint készítettek

1) sovány v. zsírtalan festéket alapozáshoz egy réteg alá: 24% lenolajkence+25% terpentin+1% szárító,

2) középzsíros v. félkövér színfestéket az alapfestékre, ha a kocsi fénymázt is kap: 28% lenolajkence+12% terpentin+ 2% szárító

3) zsírdús v. kövér színfestéket, ha a kocsi fénymázt nem kap: 32% lenolajkence+3% szárító

A vörös fénymáz 20%-nyi a)/b) alapból és 80% fénymázból készült.

(valahol megvan a hadizöld összetétele is. Ha valakit érdekel, előkeresem... De RAL-száma ennek sincs )
(#33062) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#32876) Válasz Máj 6, 2014
Ismétlem pénteki kérdésemet:

kb. mikortól van kék pályaszám a személykocsikon a fehér helyett?
(#33063) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#33062) Válasz Máj 6, 2014
Milyen napon fedezte fel Kolumbusz Amerikát?


( Vagy gondolod, hogy a MÁV egy napon kiküldött egy sereg mázolot sok kibli kék festékkel és kötelezte öket átmázolni az összes fehér betüt kékre..... . A vasut sehol nem igy müködik, innen a rengeteg variácio és még a preciz németek vagy svájciak sem tudják történelmi távlatokbol biztosan állitani mikortol milyen felirat, logo stb. került a jármüvekre, akkor mit vársz itt?)
(#33064) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#33060) Válasz Máj 6, 2014
Az összetételből úgy gondolom, hogy ezt fára kenték nem fém borítású kocsira.
(#33066) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#33062) Válasz Máj 6, 2014
2000 környékén tértek át a kék psz-ra.
(#33067) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#33060) Válasz Máj 6, 2014
Nna ebből kreálj RAL kódot!
(#33069) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#33066) Válasz Máj 6, 2014
Akkor a Kühn 4. korszakos Y kocsik hibásan kék feliratosak?
(#33071) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#33060) Válasz Máj 6, 2014
Ez nagyon jó

Putz kolléga, az egyik indexes fórumban 3013-at írnak: klikk ide

Google RAL 3013 képtalálatok
(#33073) john07_doki válasza TT Putz hozzászólására (#33036) Válasz Máj 6, 2014
Ez az írás talán segít:

Erö János
Idézet:
„Érdekes, hogy a teherkocsik rozsdabarna színére nem adtak meg RAL-számot, bár feltehetôleg valamilyen számozott színt használnak. ”

Vasút & modell.hu >> Modellezés / A MÁV járműveinek RAL színkódjai
Idézet:
„Teherkocsik - Güterwagen
nem RAL szerinti! - nicht RAL entsprechend ”

tábla
Ebben viszont a 3013-at írják a kocsiszekrényekre, illetve a tartálytestekre.
(#33078) Frankye válasza hoTTo hozzászólására (#33071) Válasz Máj 6, 2014
Annyi kiegészítést tennék, hogy lám, a RAL 3013 színkód is több árnyalatot ad, így az azonosnak látszó teherkocsi-szín sem 100%-ig azonos. Jó közelítéssel viszont ez a 3013 színkód jónak tűnik.
(#33079) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#33045) Válasz Máj 6, 2014
Nos, én csak a saját szolgálati múltamra* támaszkodhatom több-kevesebb biztonsággal (mert az emlékezetem sem a régi, és még az emlékezetem sem a régi), és abban bizony nem szerepel ilyen festés-variáció. Az nem állítom, hogy a kifejezetten expressz-vonati forgalomba tervezett járműveknek nem volt eltérő festésük a többitől, de hogy az egyes expressz-vonatok neve nem szerepelt rajtuk, az szinte bizonyos.

Márpedig a kérdés feltevője (BR95) ezt kérdezte:
Idézet:
„Az expressz vonatok (szerelvények) kocsijainak oldalán feltüntetik az expressz nevét? Gondolok itt olyasmire mint az InterCity felirat, de XY Expressz formában... ”
(Kiemelések tőlem. Frankye)

(* kb. 30 esztendő)
(#33080) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#33064) Válasz Máj 6, 2014
1951-ben még jobbára fa burkolatú kocsik jártak
(#33081) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#33066) Válasz Máj 6, 2014
Köszönöm!

kb-ra pontosan megfelel!

@etwg: kicsit szeles, de nem túl meleg októberi napon... (ha jól számolom, pénteken)

Nem gondolom. Mint ahogy a mozdonyok sem egyik napról a másikra lettek egységesen narancs színűek... Csak hozzávetőlegesen tudakoltam...
(#33082) etwg válasza john07_doki hozzászólására (#33073) Válasz Máj 6, 2014
Vigyél el csöpetnyi festéket valamelyik jobb festékboltba, a computer pillanatok alatt kianalizßálja neked, s ha talál RAL (stb.) ekvivalenst mindjárt meg is mondja. A RAL alig 2000 árnyalat, a PC szinfeldolgozása vagy 60000 és a barnával mindegyik képalkoto berendezés bajban van. (anno a szines TV kezdetein a barna szin majdnem be is lett tiltva, mert azt sok kamera stb. fel sem tudta dolgozni..... ).
(#33083) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#33069) Válasz Máj 6, 2014
Ezek szerint nagyon úgy tűnik...
Végeredményben ez bújt meg a háttérben a kérdésem mögött...

Viszont ha hozzávetőlegesen megnézzük, milyen feltételeket teljesítettünk a NEM 800-ban foglaltakból, akkor 2000 környékén még éppen a 4. korszak végét rágtuk

(tudom, van külön német és magyar besorolás is... És ez sem köthető naphoz...)
(#33093) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#33071) Válasz Máj 6, 2014
Igen, hát ez a 3013-as, ha csak ezt nézzük, köszönő viszonyban nincs a vagonvörössel.
Ha így ránézek a színtáblára a monitoron, akkor minden másra gondolok, csak épp a a kocsi színére nem.
Viszont, valaki írta a másik fórumon, hogy önmagában nem sokat mondanak ezek a kártyák, viszont ha az adott színű felület mellé tesszük, akkor megjöhet az igazság...
(#33094) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#33069) Válasz Máj 6, 2014
A kérdés jogos...
Csak nem nézte be ennyire Torsten barátunk a dolgot...
(#33104) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#33094) Válasz Máj 6, 2014
A festés létezhetett, 2000 és az EU-csatlakozás között Bár vicces, én eleve nem is emlékszem a fehér alapon fehérre, de legalábbis régebbre (90-es évek közepe) tettem volna az átállást.
(#33106) reszelozsir válasza Frankye hozzászólására (#33079) Válasz Máj 6, 2014
Nem kötekedni akartam és valóban a kérdés a feliratra vonatkozott, de mint pluszt, egy-két expressz viszonylatra vonatkozó információt szándékoztam megosztani
Zárójelben jegyzem meg, hogy míg napjainkban csak a felirat különbözteti meg a kocsit, akkoriban kísérlet képpen kipróbáltak egy teljesen eltérő színtervet.
(#33108) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#33094) Válasz Máj 6, 2014
A kocsin lévő REV adatok 1984/85-ök...
Az eddigiek szerint a 86-os Komfort kocsik voltak az elsők, amik kék feliratot kaptak, aztán a GOSÁk.

A -80-as kocsik viszont az eddigiek alapján még a 90-es évek végéig is jobbára fehér feliratokkal jártak.

Vajon mi alapján dolgozott T.K.? Mert egyébként alapos embernek ismerjük...
(#33112) help-ez válasza Vova hozzászólására (#33059) Válasz Máj 6, 2014
Köszönöm,esetleg még annyit,hogy milyen típusú forgóváz van/volt alattuk,és TT ben esetleg van valami megfelelőjük?Esetleg lengyel kis szériás cucc?
(#33113) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#33108) Válasz Máj 6, 2014
Hm, közben rájöttem, hogy időközben a kocsi sorozatjeléből eltűnt az m betű (ami azért elég lényeges változás)... Mentségemre legyen mondva, csak kb. másfél perce láttam meg az első nagyfelbontású részletfotót a kocsiról. Ez így tényleg kicsit kapufa. Bár engem a tető íve jobban izgat (tudom, tudom...)
(#33115) Vova válasza reszelozsir hozzászólására (#33050) Válasz Máj 6, 2014
Ó én ..... Mea Culpa! Amit linkeltem, ott áll a kép alatt: "Az IC kocsik kisérleti festése" enyhén szólva összekevertem az IC és az expressz fogalmakat... kicsit nagyok az idegpályáim ellenállásai... sok idő kell az információ átjutásához. Elnézést
(#33116) Vova válasza help-ez hozzászólására (#33112) Válasz Máj 6, 2014
A pontos típust sajnos nem tudom. A tengelytávolság 2500 mm, mint a győri vagy német y kocsikon, pofás fékekkel, rugózás is hasonló (primer-szekunder). Kép: Bővebben: Link
Ha (jóval) távolabbról nézzük, nincs sok különbség a gyári modellek forgóvázaihoz képest, akár azt is alá lehetne rakni (rugók mérete, csapágytok valamelyest különbözik, de lényegében szabványosítva voltak az y kocsik).
A modellel hirtelen szintén bajban vagyok, próbáltam rákeresni, úgy emlékszem, hogy már itt a fórumon is belinkelték korábban ilyen kocsinak a modelljét zöld festésben, mégpedig pontosan lengyel kis szériás gyártásban. A miénkhez képest talán az ablakoknál volt méretben eltérés a kocsi végein. Próbálom még keresni...
(#33118) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#33080) Válasz Máj 6, 2014
A lenolajkence miatt gondoltam!
(#33120) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#33108) Válasz Máj 6, 2014
Ha esetleg "hibásak" akkor viszont később még értékesebbek lesznek...talán.

Kaptam egyet ajándékba,1.osztályút.Nekem egyébként nagyon - nagyon tetszik!Marha jól mutat a Tillig 2.osztályúak mellett.

Uff:Én beszéltem.

Miki
(#33121) kaTTonai hozzászólása Válasz Máj 6, 2014
Ó Nagy TT-s IsTTenek!

A PIKO Ludmilla mikor lesz itthon elérhető?

Ha valaki fel tudna homályosítani...

Miki
(#33123) zsolesz74 válasza kaTTonai hozzászólására (#33121) Válasz Máj 6, 2014
Szia,

Bővebben: Link
Itt most 86,99EUR és nincs szállítási díj, fizetni kártyával lehet, tehát utalási díj sincs.

Üdv
(#33130) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#33118) Válasz Máj 7, 2014
Igen. Egy ilyen koktél után szerintem az a fa még égni is elfelejt, nem hogy korhadni
(#33131) sunocske válasza Vova hozzászólására (#33116) Válasz Máj 7, 2014
A "hagyományos" magas tetős Y-okhoz képest az Ao/Bo/Bko kocsik külső eltérései, amikről tudok:
- az ablak méretében és alakjában (az ablakkeret kívül kevésbé lekerekített, az ablaktáblák pedig teljesen szögletesek),
- a tető íve sokkal laposabb, a szerbhorvátjugoszláv vasutak kocsijai is hasonlóak (azokat talán a GOSA gyártotta)
- az átjáróajtókon az ablak szögletes.

Ehhez képest a győri Ao/Bo még más eltéréseket is tartalmaz:
- az ablak lekerekítése kicsit más (belül is lekerekített),
- az átjáróajtókon kis kerek hajóablakok vannak (ezért hívják ezt a sorozatot "győri pápaszemes"-nek).

Meg ezen kívül még sok apró eltérés van, amit a többiek biztosan észrevettek már, én még nem
(#33133) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#33108) Válasz Máj 7, 2014
Ugye az m betű valamikor 86 tájékán került le a kocsikról, mert az UIC szabályozás másként rendelkezett. Azelőtt a 24 m-nél hosszabb kocsik kapták ezt a betű kiegészítést, de 86 után csak a 26,4-esek. Tehát ha a Rev szám és azm betű viszonyát nézzük, akkor az stimmel.
A Tillig fehér psz-mal hozta ezt az időszakot, a Kühn kékkel.
És való igaz, hogy a -80-as kocsik viszonylag sokáig fehérrel operáltak.
Hát akkor ez egy könnyed fiaskó. Mivel egyszeri kiadás, szerintem így is marad.

A katalógusban szereplő, eredeti kocsifotó már V. korszakos jármű, mert ugye azon már a főkeret feliratok közt külön sorban a KTH ésa honállomás. A modellen viszont csak honállomás van felfestve.

Én rákérdezek erre a Kühnnél...
(#33136) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#33133) Válasz Máj 7, 2014
Nos megérkezett a válasz: téves információk és rossz fotók alapján született ez a festés.
Úgyhogy tekinthetjük egyedi szériának ezt a négy kocsit, hiszen jó sokat is vártunk rájuk...
(#33138) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#33136) Válasz Máj 7, 2014
Gábor!

Két gyors kérdés:
-Sikerült megcsavarozni az alvázat?
-Van 92eshez való "kurblid" és szegecsed?
(#33139) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#33136) Válasz Máj 7, 2014
Innen is csókó'tassuk a zinformátort!
(#33141) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#33136) Válasz Máj 7, 2014
Elég lett volna Herr Kühn-nek ide benézni és máris megkapja a szakmai támogatást!

Ez kicsit azért blama!
(#33143) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33141) Válasz Máj 7, 2014
Na igen... Cipőt a cipőboltból...
(#33144) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#33133) Válasz Máj 7, 2014
Ma reggel én is direkt megnéztem a Déliben két vonatban pár kocsit
1) Fehér mező kék szám: H-START 50 55 19-37 016-5 Ao Rev: Dk 12.11.12. (még 3db ilyen 1. osztályú kocsit találtam)
2) Kék alsó sávban fehér szám: H-START 50 55 29-95 024-5 Bp Rev: Sl 11.12.13. (11db tavalyi fővizsgás 2. osztályú kocsi volt még)
(#33145) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#33138) Válasz Máj 7, 2014
Még el sem jutottam a csavarokért.
Most is négy helyen kellene lennem.
De rajta vagyok.
(#33147) Gashpy válasza róbertke hozzászólására (#33144) Válasz Máj 7, 2014
Ma már nézheted, 15 évvel (meg többel) ezelőtt lett volna érdekes
(#33149) Vova válasza sunocske hozzászólására (#33131) Válasz Máj 7, 2014
Igen, a lényeget nagyon jól összefoglaltad.
Ami közös: 24500 mm ütközők közti hossz, 24200 mm kocsiszekrény, forgóváz tengelytáv 2500 mm, forgócsaptáv 17200 mm. Az ülőhelyek száma és elrendezése is egységesített. (Ezeket csak azért tudom, mert temérdek jellegrajzot tanulmányoztam) És van még egy harmadik y "típus": NDK származású, az is alacsonyabb, 4050mm, nagyobb ablakai vannak, mint a győri és lengyel kocsiknak, nemzetköziek voltak régen 160-as engedélyezett sebességgel, most már csak 140.

Vissza a lengyel kocsihoz, forgóváz témában: ha egyszer végre megcsinálnám a modelljét, első körben simán "lelopnám" a régi BTTB kocsik forgóvázmaszkját, illetve valamikor nézegettem, hogy talán az egész forgóváz aláférne, csak a felfogatást kellene átalakítani. A régi alvázra nem szívesen raknám rá, mert "batár" szélesek a régi kocsik ( gyerekkoromban ezeket kedveltem, be is gyűjtöttem vagy 25-öt, de a 286-os ívben nagyon szomorú látványt nyújtanak...)
(#33150) csíkosháTTú válasza Vova hozzászólására (#33149) Válasz Máj 7, 2014
OFF

Szolgálati!
Vova!
A publikus e-mail címedre privát üzenet ment.
(#33158) sunocske válasza Vova hozzászólására (#33149) Válasz Máj 7, 2014
Igen, ráadásul a bautzenieken a kasztni négy sarka sem annyira lekerekített mint a többin. Szóval a Tillig és a Kühn is egy öszvér, mert a bautzeni kocsikra a győriekre jellemző magas tető került. Bezzeg Cseh-Szlovákiában is teljesen autentikus ez így, csak mi magyarok különcködtünk már megint...

No meg a lengyelek, de ők mindig is szolidarítottak velünk. Igaz nekik talán nincs is bautzeni kocsijuk, elvégre legalább két (személy)vagongyáruk volt: a Pafawag Wrocławban és Hipolit Cegielski poznańi gyára.
(#33167) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#33147) Válasz Máj 7, 2014
Majd akkor 10-15 év múlva elolvassa ezt valaki ....
Lapozás       221/435    
Frissek
  2024. Máj, 02. Csü
1:15:10
  Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt
Hirdetés